Weergaven navigatie

Evenement weergaven navigatie

Vandaag
  • Leernetwerk Programmatisch toetsen

    Online , Nederland

    Liesbeth Baartman en Tamara van Schilt-Mol begeleiden het leernetwerk Programmatisch toetsen. Drie keer per jaar organiseren zij open bijeenkomsten voor de 'buitenkring'.

    Gratis
  • Webinar | Een actieve rol van de student in het feedbackproces

    Online , Nederland

    Renske de Kleijn (UMC Utrecht) neemt ons mee in hoe studenten een actieve(re) rol kunnen spelen in hun eigen feedbackproces en hoe de verantwoordelijkheden van feedbackgever en feedbackgebruiker zich tot elkaar verhouden en hoe beide partijen kunnen bijdragen aan een constructieve en effectieve feedbackdialoog. 

    Gratis
  • Leesclub feedbackgeletterdheid | Hst 9 Winstone & Carless

    Online , Nederland

    Vanuit het leernetwerk feedbackgeletterdheid zijn we een leesclub gestart! In een uurtje verkennen we samen het thema feedbackgeletterdheid aan de hand van een artikel, blog, of (deel van een) boek. Na een succesvolle eerste bijeenkomst, gaan we op donderdag 17 februari van 12:00 tot 13:00u verder met hoofdstuk 9 uit het inspirerende boek ‘Designing effective feedback processes in Higher Education’ van Winstone en Carless (2020): The relational dimension of feedback.

    Gratis
  • Leesclub feedbackgeletterdheid | Artikel Renske de Kleijn

    Online , Nederland

    Vanuit het leernetwerk feedbackgeletterdheid zijn we een leesclub gestart! In een uurtje verkennen we samen het thema feedbackgeletterdheid aan de hand van een artikel, blog, of (deel van een) boek. Op 28 januari verzorgde Renske de Kleijn (UMC Utrecht) een inspirerend webinar dat smaakt naar meer. Daarom lezen we tijdens de komende leesclub het artikel van De Kleijn getiteld Supporting student and teacher feedback literacy: an instructional model for student feedback processes. 

    Gratis
  • Leernetwerk Programmatisch toetsen

    Online , Nederland

    Liesbeth Baartman en Tamara van Schilt-Mol begeleiden het leernetwerk Programmatisch toetsen. Drie keer per jaar organiseren zij open bijeenkomsten voor de 'buitenkring'.

    Gratis
  • Feedbackgeletterdheid stimuleren met peerfeedback

    Online , Nederland

    Stijn Hulshof en Bas Bank (beiden Marnix Academie) nemen ons op donderdag 28 april mee in het stimuleren van feedbackgeletterdheid met behulp van peerfeedback tijdens een (online) lunchbijeenkomst. Tijdens de lunchbijeenkomst geven Stijn en Bas een toelichting op de ontworpen en uitgevoerde interventies en gaan we in groepen in gesprek over de vraag: ‘In welke mate draagt dit voorbeeld bij aan (de ontwikkeling van) feedbackgeletterdheid van studenten?’

    Gratis
  • Festival Leren van toetsen 2022

    Inholland Theresiastraat 8, Den Haag, Nederland

    Op vrijdag 3 juni zijn we te gast bij Hogeschool Inholland voor weer een nieuwe editie van het jaarlijkse festival van Platform Leren van toetsen. Na twee jaar weer op locatie én als vanouds met een toffe line-up!

  • Leesclub feedbackgeletterdheid | Artikel Teacher feedback literacy

    Online , Nederland

    Vanuit het leernetwerk feedbackgeletterdheid zijn we een leesclub gestart! In een uurtje verkennen we samen het thema feedbackgeletterdheid aan de hand van een artikel, blog, of (deel van een) boek. Op 28 januari verzorgde Renske de Kleijn (UMC Utrecht) een inspirerend webinar dat smaakt naar meer. Daarom lezen we tijdens de komende leesclub het artikel van De Kleijn getiteld Supporting student and teacher feedback literacy: an instructional model for student feedback processes. 

    Gratis
  • Webinar | Feedback literacy: closing the research-practice gap?

    Online , Nederland

    Dr Juuso Henrik Nieminen is Assistant Professor at University of Hong Kong. In this presentation he introduces the findings of the first published literature review concerning feedback literacy and he will use feedback literacy as one (albeit important) example of how multidisciplinary research is required to close the research-practice gap, and how socio-political approaches to feedback literacy are needed to supplement the cognitivist and socio-cultural ones.

    Gratis
  • oriëntatiebijeenkomst Innovatieteam Feedbackgeletterdheid

    Online , Nederland

    Op vrijdag 16 december van 15.00-17.00 uur organiseren we een eerste vrijblijvende oriëntatiebijeenkomst over het innovatieteam feedbackgeletterdheid, onder leiding van Sylvia Schouwenaars (HZ University of Applied Sciences) en Henderijn Heldens (Fontys). In deze bijeenkomst wordt meer toelichting gegeven op de ontwerpaanpak ‘Innovatieteam’ en worden de eerste stappen gezet richting een onderwerp en afbakening, waar het innovatieteam in de vervolg bijeenkomsten mee aan de slag zal gaan.

  • Testpanel Tool Feedbackgeletterdheid

    Online , Nederland

    Afgelopen studiejaar heeft een innovatieteam vanuit het leernetwerk feedbackgeletterdheid een tool ontwikkeld gericht op het ondersteunen van 1e jaars bachelor studenten in het verwerken van ontvangen feedback op een concept versie van hun groepsproduct. Voordat we deze tool breed kunnen delen in het netwerk, willen we hem testen op praktische bruikbaarheid, en hiervoor hebben we jouw hulp nodig!

  • Testpanel Tool Feedbackgeletterdheid

    Online , Nederland

    Afgelopen studiejaar heeft een innovatieteam vanuit het leernetwerk feedbackgeletterdheid een tool ontwikkeld gericht op het ondersteunen van 1e jaars bachelor studenten in het verwerken van ontvangen feedback op een concept versie van hun groepsproduct. Voordat we deze tool breed kunnen delen in het netwerk, willen we hem testen op praktische bruikbaarheid, en hiervoor hebben we jouw hulp nodig!

Ga naar de bovenkant