Laden Evenementen

Vanuit het leernetwerk feedbackgeletterdheid zijn we een leesclub gestart! In een uurtje verkennen we samen het thema feedbackgeletterdheid aan de hand van een artikel, blog, of (deel van een) boek. Op 28 januari verzorgde Renske de Kleijn (UMC Utrecht) een inspirerend webinar dat smaakt naar meer. Daarom lezen we tijdens de komende leesclub het artikel van De Kleijn getiteld Supporting student and teacher feedback literacy: an instructional model for student feedback processes.

Over het artikel:
“Within the new feedback paradigm, the concept of student and teacher feedback literacy is gaining more and more attention, with most studies focussing on what it entails and how it can be supported by design. This paper contributes to this, by focussing on what students can do with feedback information. It proposes an instructional model for student feedback processes with the student activities seeking-, making sense of-, using- and responding to feedback information and specific prompts all four activities. Following Vygotsky, the model is built on the premise that effective feedback processes take place in social interaction with a more knowledgeable peer in the Zone of Proximal Development. In doing so, this is the first paper that addresses what students can do to contribute to scaffolded learning from feedback. The instructional model can be used by students to process feedback information and can be used by teachers to scaffold students’ feedback processes. So, it is intended to support both student and teacher feedback literacy and their interplay. Future studies need to empirically validate the effectiveness of this instructional model”.

Wil je samen het artikel van De Kleijn bespreken? Meld je dan aan voor de leesclub! Na aanmelding ontvang je een Teams-uitnodiging en een pdf’je van het artikel om ter voorbereiding te lezen. Kijk ter voorbereiding eventueel ook het eerste deel van het webinar waarin De Kleijn het artikel verder toelicht.

Je meldt je alleen aan voor deze bijeenkomst, je zit nergens aan vast. Wil je deelnemen aan het leernetwerk feedbackgeletterdheid? Meld je aan voor de MS Teamsgroep

Ga naar de bovenkant