Weergaven navigatie

Evenement weergaven navigatie

Vandaag

oriëntatiebijeenkomst Innovatieteam Feedbackgeletterdheid

Online , Nederland

Op vrijdag 16 december van 15.00-17.00 uur organiseren we een eerste vrijblijvende oriëntatiebijeenkomst over het innovatieteam feedbackgeletterdheid, onder leiding van Sylvia Schouwenaars (HZ University of Applied Sciences) en Henderijn Heldens (Fontys). In deze bijeenkomst wordt meer toelichting gegeven op de ontwerpaanpak ‘Innovatieteam’ en worden de eerste stappen gezet richting een onderwerp en afbakening, waar het innovatieteam in de vervolg bijeenkomsten mee aan de slag zal gaan.

Testpanel Tool Feedbackgeletterdheid

Online , Nederland

Afgelopen studiejaar heeft een innovatieteam vanuit het leernetwerk feedbackgeletterdheid een tool ontwikkeld gericht op het ondersteunen van 1e jaars bachelor studenten in het verwerken van ontvangen feedback op een concept versie van hun groepsproduct. Voordat we deze tool breed kunnen delen in het netwerk, willen we hem testen op praktische bruikbaarheid, en hiervoor hebben we jouw hulp nodig!

Testpanel Tool Feedbackgeletterdheid

Online , Nederland

Afgelopen studiejaar heeft een innovatieteam vanuit het leernetwerk feedbackgeletterdheid een tool ontwikkeld gericht op het ondersteunen van 1e jaars bachelor studenten in het verwerken van ontvangen feedback op een concept versie van hun groepsproduct. Voordat we deze tool breed kunnen delen in het netwerk, willen we hem testen op praktische bruikbaarheid, en hiervoor hebben we jouw hulp nodig!

Online workshop – Terugkoppeling Testpanel Tool Feedbackgeletterdheid

Online , Nederland

Afgelopen studiejaar heeft een innovatieteam vanuit het leernetwerk feedbackgeletterdheid een tool ontwikkeld gericht op het ondersteunen van 1e jaars bachelor studenten in het verwerken van ontvangen feedback op een concept versie van hun groepsproduct. Een testpanel van enthousiaste docenten is aan de slag gegaan om de tool uit te testen op praktische bruikbaarheid. Op 14 april komt het testpanel samen in een online workshop om de ervaringen te bundelen en aanbevelingen te formuleren voor eventuele bijstelling van de tool.

Panelgesprek: coaching en programmatisch toetsen. Hoe dan?!

Online , Nederland

In een panelgesprek gaan Debby Weerlink (Fontys) en Sascha Winkel (De Haagse Hogeschool) aan de hand van stellingen in gesprek met een panel van professionals op het gebied van coaching bij programmatisch toetsen. De sessie is bedoeld voor docenten, coaches, curriculumontwerpers, curriculumontwikkelaars die werken of gaan werken met programmatisch toetsen en geïnteresseerd zijn in het belang van coaching binnen programmatisch toetsen

Free

Festival Leren van toetsen 2023

De Haagse Hogeschool Johanna Westerdijkplein 75, Den Haag, Nederland

Al jaren jouw vaste afspraak op de eerste vrijdag van juni: Festival Leren van toetsen. Een dag vol inspiratie en uitwisseling, met thema's als formatief toetsen, feedbackgeletterdheid, en programmatisch toetsen. We hebben weer een mooie programma kunnen samenstellen met meer dan 20 verschillende workshops. keynotes, en demonstraties. Dit jaar zijn we te gast bij De Haagse Hogeschool. Aanmelden voor het festival kan vanaf 19 april!

10 jaar Platform Leren van toetsen!

Platform Leren van toetsen begon in 2013 als samenwerking tussen Hogeschool Rotterdam en HZ University of Applied Sciences, maar in de afgelopen jaren hebben professionals van verschillende hogescholen zich ingezet om leren van toetsen op de kaart te zetten. In het jubileumjaar gaan we uitgebreid terugblikken op de opbrengsten van 10 jaar Platform Leren van toetsen! Stay tuned, meer updates volgen! 

Leesclub feedbackgeletterdheid | Shifting feedback agency to students

Online , Nederland

David Nicol introduceerde het begrip ‘inner feedback’, het idee dat studenten zélf feedback kunnen genereren, bijvoorbeeld door hun ideeën of prestaties te vergelijken met andere bronnen. In zijn meest recente artikel ‘Shifting feedback agency to students by having them write their own feedback comments’ concludeert Nicol dat deze ‘inner feedback’ de feedback van een docent kan vervangen, maar op z’n minst de feedbackdialoog kan versterken. Tijdens deze leesclubbijeenkomst bespreken we de implicaties zijn onderzoeksresultaten voor onze onderwijspraktijk.

Free

David Boud revisits

Inholland Rotterdam Posthumalaan 90, Rotterdam, Nederland

Four years ago, prof. dr. David Boud (Deakin University) gave his inspiring keynote talk “Feedback must have an impact” at Festival Leren van toetsen. In honour of our 10-year anniversary, David Boud will return to The Netherlands! He will take us through the developments in research since his keynote presentation in 2019 and present the latest insights on feedback.

Free

Leesclub feedbackgeletterdheid | The skilled use of automated feedback tools

Online , Nederland

Vanuit het leernetwerk feedbackgeletterdheid zijn we een leesclub gestart! In een uurtje verkennen we samen het thema feedbackgeletterdheid aan de hand van een artikel, blog, of (deel van een) boek. Op 6 maart bespreken we tijdens de leesclub een recent artikel over automated feedback tools.

Leesclub feedbackgeletterdheid | Self-assessment en feedbackgeletterdheid

Online , Nederland

Vanuit het leernetwerk feedbackgeletterdheid zijn we een leesclub gestart! In een uurtje verkennen we samen het thema feedbackgeletterdheid aan de hand van een artikel, blog, of (deel van een) boek. Op 21 mei bespreken we tijdens de leesclub een recent artikel over de rol van feedbackgeletterdheid in self-assessment.

Ga naar de bovenkant