Two stage exam: leren tijdens de toets

1 februari 2017| Tags:, , | Tags:

De University of British Colombia ontwikkelde een innovatie manier van toetsen: het two stage exam. Het idee is simpel: studenten maken eerst individueel de toets en leveren die in. Vervolgens vormen ze groepjes van 4 studenten, waarin ze gezamenlijk dezelfde toets nog eens maken. Tijdens het groepswerk ontstaan inhoudelijke discussies tussen studenten, geven ze elkaar feedback en zien ze alternatieve aanpakken van medestudenten. Resultaat: studenten vinden dit een waardevolle leerervaring en onthouden de stof na de toets beter. Het cijfer wordt gebaseerd op de scores op beide toetsen, met het zwaartepunt op de score op de individuele toets.

Is je interesse gewekt? Bekijk dan het filmpje waarin de methode wordt uitgelegd en een student vertelt over haar ervaringen. Of lees meer over de methode in de korte toelichting die werd opgesteld door de bedenkers.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid.

Ik zoek…

Nieuwsbrief ontvangen

Abonneren op blog

Bijdrage leveren

Neem contact op als je een bijdrage wilt leveren aan Platform Leren van toetsen