Marnix Academie: het inzetten van programmatisch toetsen voor het opleiden van zelfregulerende onderwijsprofessionals (2022)

14 juni 2022| Tags:, | Tags:

De Marnix Academie leidt haar studenten op tot een bekwame, betrokken en bevlogen onderwijsprofessional met lef. Deze leraar heeft een houding waarbij hij zich blijft ontwikkelen. Hij is wendbaar in de verschillende rollen die de beroepscontext van hem vraagt. Hij handelt (sociaal) ondernemend en zelfbewust in het onderwijzen en opvoeden van het basisschoolkind voor een duurzame samenleving. De bacheloropleiding heeft een totale studielast van 240 ECT verdeeld over drie opleidingsfasen. De opleiding is gestart met programmatisch toetsen in september 2021 met ongeveer 250 studenten van het nieuwe cohort. Dit portret is een momentopname van begin 2022.

1. Wat zijn de beoogde leerresultaten van de opleiding?

2. Welke datapunten zijn er?

3. Hoe worden studenten begeleid?

4. Hoe worden beslissingen genomen over studenten?

Ik zoek…

Nieuwsbrief ontvangen

Abonneren op blog

Bijdrage leveren

Neem contact op als je een bijdrage wilt leveren aan Platform Leren van toetsen