De deeltijd masteropleiding ontwerpen van eigentijds leren (MOVEL) van de Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN) leidt ervaren leraren uit verschillende onderwijssectoren op om nieuwe technologieën en wetenschap bewust in te zetten in het onderwijs, om zo beter aan te sluiten bij de leerbehoeftes van leerlingen en eigentijds leren te implementeren in de praktijk. De masteropleiding heeft een totale studielast van 60 ECT verdeeld over twee leerjaren. Studenten hebben 1 dag per week een bijeenkomst, verder ontwikkelen zij zich op de werkplek en werken zij samen in de online leeromgeving. De opleiding is gestart in september 2019 met ongeveer 20 studenten. Dit portret is een momentopname van eind 2021 en kan daarmee gelezen worden als vervolg op het portret dat is verschenen in Baartman et al. (2020). In september 2021 is de opleiding gestart met het derde cohort van ongeveer 50 studenten en is de eerste lichting afgestudeerd.

1. Wat zijn de beoogde leerresultaten van de opleiding?

2. Welke datapunten zijn er?

3. Hoe worden studenten begeleid?

4. Hoe worden beslissingen genomen over studenten?

Bekijk het volledige portret