Door persoonlijke omstandigheden van één van de sprekers kan deze themabijeenkomst helaas niet doorgaan!
Stijn Hulshof en Bas Bank (beiden Marnix Academie) nemen ons op donderdag 28 april mee in het stimuleren van feedbackgeletterdheid met behulp van peerfeedback tijdens een (online) lunchbijeenkomst.
Op de Marnix Academie Pabo vindt er de afgelopen jaren een docentprofessionalisering plaats vanuit de kwaliteitsafspraken omtrent het domein van ‘formatief evalueren’ waarbij het stimuleren van feedbackgeletterdheid bij studenten centraal staat. Met behulp van ‘lesson study’ zijn docenten hierbij (samenwerkend) onderwijs aan het voorbereiden, uitvoeren en evalueren. Eén van deze groepen docenten is doelgericht bezig geweest met peerfeedback & het stimuleren van feedbackgeletterdheid op leerpleinen (meerdere docenten; ongeveer 70 studenten) in de propedeutische fase van de opleiding.
Tijdens de lunchbijeenkomst geven Stijn en Bas een toelichting op de ontworpen en uitgevoerde interventies en gaan we in groepen in gesprek over de vraag: ‘In welke mate draagt dit voorbeeld bij aan (de ontwikkeling van) feedbackgeletterdheid van studenten?’
Foto van charlesdeluvio via Unsplash.