Vanuit het leernetwerk feedbackgeletterdheid zijn we een leesclub gestart! In een uurtje verkennen we samen het thema feedbackgeletterdheid aan de hand van een artikel, blog, of (deel van een) boek. Op 6 maart bespreken we tijdens de leesclub een recent artikel over automated feedback tools.
Over het artikel:
AI (artifical intelligence)-toepassingen zijn inmiddels niet meer weg te denken uit ons leven, en ook binnen het onderwijs is het een hot topic. Er wordt de laatste tijd veel onderzoek gedaan naar hoe AI-toepassingen ingezet kunnen worden binnen het onderwijs, zo ook specifiek over AI in relatie tot feedback en feedbackgeletterdheid. Reden te meer voor een nieuwe leesclub rondom dit interessante en actuele thema! Tijdens deze leesclub gaan we het artikel “A comparative analysis of the skilled use of automated feedback tools through the lens of teacher feedback literacy” van Simon Buckingham Shum, Lisa‑Angelique Lim, David Boud, Margaret Bearman en Phillip Dawson (2023) gezamenlijk bespreken. Dit artikel biedt inzicht in de rol van feedbackgeletterdheid bij docenten en verkent de integratie van geavanceerde AI-gestuurde feedbacktools in het onderwijs. Onze discussie zal zich richten op de relevantie van deze ontwikkelingen in het licht van de recente vooruitgang in AI binnen het onderwijssysteem. We zullen de implicaties bespreken van de toenemende rol van AI, en hoe docenten deze technologieën kunnen gebruiken om hun feedbackvaardigheden te verbeteren.
Wil je samen het artikel over automated feedback tools bespreken? Meld je dan aan voor de leesclub! Na aanmelding ontvang je een uitnodiging voor de Teamsbijeenkomst en een pdf’je van het artikel om ter voorbereiding te lezen.
Je meldt je alleen aan voor deze bijeenkomst, je zit nergens aan vast.