Vanuit het leernetwerk feedbackgeletterdheid zijn we een leesclub gestart! In een uurtje verkennen we samen het thema feedbackgeletterdheid aan de hand van een artikel, blog, of (deel van een) boek. Na een succesvolle eerste bijeenkomst gaan we op donderdag 17 februari van 12:00 tot 13:00u verder met hoofdstuk 9 uit het inspirerende boek ‘Designing Effective Feedback Processes in Higher Education’ van Winstone en Carless (2020): The relational dimension of feedback.
Over het hoofdstuk:
We hebben veel te weinig aandacht voor de emotionele impact van feedback stellen Winstone en Carless (2020). Feedback kan leiden tot tevreden achterover leunen of juist een apathische reactie bij studenten, terwijl we studenten willen activeren met feedback. In het hoofdstuk ‘The relational dimension of feedback‘ gaan Winstone en Carless in op de complexe relatie tussen emotie en de respons op feedback. Ook bespreken ze de mogelijke voordelen van videofeedback als oplossingsrichting.
Wil je samen het hoofdstuk van Winstone en Carless bespreken? Meld je dan aan voor de leesclub! Na aanmelding ontvang je een Teams-uitnodiging en een pdf’je van het hoofdstuk om ter voorbereiding te lezen. Je meldt je alleen aan voor deze bijeenkomst, je zit nergens aan vast.
Wil je deelnemen aan het leernetwerk feedbackgeletterdheid? Meld je aan voor de MS Teamsgroep!