Vanuit het leernetwerk feedbackgeletterdheid starten we een leesclub! In een uurtje verkennen we samen het thema feedbackgeletterdheid aan de hand van een artikel, blog, of (deel van een) boek. Op donderdag 13 januari van 12:00 tot 13:00u trappen we de leesclub af. We lezen deze eerste keer samen hoofdstuk 2 uit het inspirerende boek ‘Designing effective feedback processes in Higher Education’ van Winstone en Carless (2020).
Over het hoofdstuk:
Dat studenten actie ondernemen naar aanleiding van feedback is niet vanzelfsprekend. Winstone & Carless (2020) stellen dat het omgaan met feedback meer van studenten vraagt dan enkel het ontvangen van de boodschap zelf, en geven hier toelichting op in het hoofdstuk ‘Developing student feedback literacy’. Ook bespreken ze praktische tools en een casus waarin een docent met zijn cursusontwerp de ontwikkeling van feedbackgeletterdheid bij zijn studenten ondersteund.
Wil je samen het hoofdstuk van Winstone en Carless bespreken en praktische oplossingen vinden waarmee we studenten kunnen ondersteunen in de ontwikkeling van feedbackgeletterdheid? Meld je dan aan voor de leesclub! Na aanmelding ontvang je een Teams-uitnodiging en een pdf’je van het hoofdstuk om ter voorbereiding te lezen. Je meldt je alleen aan voor deze bijeenkomst, je zit nergens aan vast.
Wil je deelnemen aan het leernetwerk feedbackgeletterdheid? Meld je aan voor de MS Teamsgroep!