In het onderwijsconcept programmatisch toetsen staat de ontwikkeling van de student en het leren van feedback centraal. Een belangrijke rol is daarom weggelegd voor begeleiders en coaches van dit proces.
In een panelgesprek gaan Debby Weerlink (Fontys) en Sascha Winkel (De Haagse Hogeschool) aan de hand van stellingen in gesprek met een panel van professionals op het gebied van coaching bij programmatisch toetsen. De sessie is bedoeld voor docenten, coaches, curriculumontwerpers, curriculumontwikkelaars die werken of gaan werken met programmatisch toetsen en geïnteresseerd zijn in het belang van coaching binnen programmatisch toetsen en/ of handvatten nodig hebben bij het inrichten hiervan.
Tijdens het panelgesprek is er ruimte voor het stellen van vragen via de chat. De uitkomsten van het panelgesprek én vragen waar niet voldoende tijd voor was tijdens het panelgesprek worden besproken tijdens een vervolg-workshop bij Festival Leren van toetsen.
Het panelgesprek op 16 mei en de workshop op 2 juni liggen in het verlengde van elkaar, maar het is niet noodzakelijk om beide te volgen.
Panelleden
Benno van Brakel
Hoofddocent bij de opleiding Huidtherapie van De Haagse Hogeschool en toetscommissielid.
Rol bij programmatisch toetsen: Naast inhoudelijk docent leerteambegeleider. In de bijeenkomsten met de leerteams, begeleidt Benno studenten in hun ontwikkeling op de verschillende competenties
Coaching is voor mij….. de student haar eigen talenten te laten ontdekken en deze maximaal te benutten
Maggie Klessens
Studiecoach en leerprocesbegeleider Fontys
Rol bij programmatisch toetsen: coaching binnen programmatisch toetsen, blik vanuit meerwaarde coaching
Coaching is voor mij... het begeleiden van zelfinzicht naar zelfregulatie binnen het leerproces van studenten. Waarbij niet alleen het cognitieve, maar juist de hele persoon centraal staat en zichzelf leert kennen en van daaruit zijn leerproces gepast vorm kan geven.
Barbra Bos
Docentopleider HCTL/ docent Pabo, coach zij-instroomtraject/ docent-onderzoeker Lectoraat Wereld Burgerschap De Haagse Hogeschool
Rol bij programmatisch toetsen: expertise op het gebied van coachen en begeleiden en werkzaam in het begeleidings- & coachings-LAB.
Coachen is voor mij... ontdekken welke persoonlijke krachten studenten en hun docenten ter beschikking hebben om ervaren problemen die er zijn aan te pakken.