Laden Evenementen

De 11e editie van Festival Leren van toetsen vindt plaats op vrijdag 6 juni bij Hogeschool Leiden. Het bijzondere van deze locatie is dat het ons de gelegenheid geeft om -waar dit gewoonlijk praktisch niet kan- de dag plenair te starten en af te sluiten. Deze kans laten we natuurlijk niet aan ons voorbij gaan! 

Naast het overkoepelende thema ‘leren van toetsen’, besteden we deze editie speciale aandacht aan:

* feedbackgeletterdheid
* flexibele leerroutes door toetsen
* leren van toetsen met AI

Dit jaar stellen we het studentperspectief centraal! Wat betekent leren van toetsen voor studenten? Hoe ervaren zij onderwijsinnovaties zoals formatief evalueren en programmatisch toetsen? Wat kunnen wij leren van studenten, zodat we toetsen nog beter kunnen laten aansluiten op leren? Immers, het succes van onze inspanning wordt bepaald door hoe het de student stimuleert tot leren: de sleutel ligt bij de student.

Bijdragen gezocht!
We zijn op zoek naar inspirerende, prikkelende en uitdagende bijdragen die expliciet ingaan op het studentperspectief. Dat kan bijvoorbeeld door studenten te betrekken bij je sessie, maar ook door hun stem nadrukkelijk naar voren te laten komen in je good practice of dilemma, of doordat hun perspectief een uitgangspunt was in je onderzoek of innovatie.

Je kunt dit jaar kiezen uit twee type bijdragen: een workshop of een feedbacksessie. In een workshop laat je de deelnemers actief kennis maken met jouw innovatie, good practice of ervaring. De deelnemers gaan zelf aan de slag en ervaren hoe het werken met jouw voorbeeld of innovatie betekent voor hun eigen praktijk. Een workshop duurt 60 minuten.

Naar aanleiding van de vele positieve reacties die we afgelopen jaar kregen over de feedbacksessies bij David Boud, bieden we deze optie dit jaar ook aan tijdens het festival. In een feedbacksessie pitch je jouw innovatie, onderzoek, dilemma, of good practice (15 min.) en krijg je feedback van het publiek (15 min). Een feedbacksessie bestaat altijd uit twee pitches, waardoor de totale sessie ook 60 minuten duurt.

Interesse? Meld je bijdrage uiterlijk 11 maart aan via het aanmeldformulier!

We beoordelen alle inzendingen op aansluiting bij het thema ‘leren van toetsen’, de wijze waarop het studentperspectief terug komt en aansluiting bij onze doelgroep, de hbo-docent.  

Ga naar de bovenkant