Wie zijn wij

Wie zijn wij 2018-04-04T16:15:31+00:00
  • Martijn Leenknecht
    Martijn Leenknecht
    HZ University of Applied Sciences
  • Anne Potters
    Anne Potters
    Hogeschool Rotterdam
  • Heleen Baarslag
    Heleen Baarslag
    Saxion
  • Irene Biemond
    Irene Biemond
    Windesheim
  • Veronica Bruijns
    Veronica Bruijns
    Hogeschool van Amsterdam
  • Eric Entken
    Eric Entken
    Hogeschool Rotterdam
  • Gerry Geitz
    Gerry Geitz
    NHL Stenden Hogeschool
  • Mieke Jaspers
    Mieke Jaspers
    Fontys Hogescholen
  • Desirée Joosten-ten Brinke
    Desirée Joosten-ten Brinke
    Fontys Hogescholen
  • Karin Gerritsen-van Leeuwenkamp
    Karin Gerritsen-van Leeuwenkamp
    Saxion
  • Martje Köhlen
    Martje Köhlen
    Hogeschool Rotterdam
  • Dominique Sluijsmans
    Dominique Sluijsmans
    Zuyd Hogeschool
  • Els Roskam-Pelgrim
    Els Roskam-Pelgrim
    Avans Hogeschool
  • Nienke Zijlstra
    Nienke Zijlstra
    Hogeschool Utrecht
Martijn Leenknecht
HZ University of Applied Sciences

Expertise:

  • (peer) feedback
  • feedback zoekend gedrag van studenten
  • toetsen en motivatie

Betrokken bij:

  • coördinator leren van toetsen
  • organisatie symposium 2018

Blogs:

Anne Potters
Hogeschool Rotterdam

Expertise:

  • de lerende kant van toetsprogramma’s
  • toetscultuur
  • zaken uitproberen in mijn eigen lessen

Betrokken bij:

  • coördinator leren van toetsen
  • organisatie symposium 2018
  • thema 3: feedback verwerken
Heleen Baarslag
Saxion

Expertise:

  • leren van formatieve en summatieve toetsing
  • docentprofessionalisering rondom formatief toetsen

Betrokken bij:

  • thema 2: formatieve strategieën
Irene Biemond
Windesheim

Expertise:

  • examencommissies
  • flexibel(er) toetsen
  • assessments
Veronica Bruijns
Hogeschool van Amsterdam

Expertise:

  • Studenten actief betrekken bij toetsing
  • Kwaliteitscriteria toetsing
  • Toetsing en onderwijs-en examenregeling

Betrokken bij:

  • trekker thema 1: studenten betrekken bij toetsen

Blogs:

Eric Entken
Hogeschool Rotterdam

Expertise:

  • feedbackcultuur en formatief beoordelen
  • ontwerpen van toetsprogramma’s
  • leren van en met assessments
  • veranderen

Betrokken bij:

  • trekker thema 5: feedbackcultuur

Blogs:

Gerry Geitz
NHL Stenden Hogeschool

Expertise:

  • (duurzame) feedback
  • toetsen en leergedrag

Betrokken bij:

  • organisatie symposium 2018
Mieke Jaspers
Fontys Hogescholen

Expertise:

  • leren en opleiden anno 2018
  • toetsprogramma’s ontwerpen
  • gepersonaliseerd leren
  • formatieve feedback

Blogs:

Desirée Joosten-ten Brinke
Fontys Hogescholen

Expertise:

  • Onderzoek (met verschillende collega’s) naar effect van peer-assessment, self-assessment, feedback, werken met rubrics, instrumenten voor formatief toetsen
  • Bij de ontwikkeling van de masteropleiding Toetsdeskundige uitgegaan van principes van Leren van toetsen
  • Hoofdstuk Formatief toetsen in Toetsen in het hoger onderwijs (Van Berkel, Bax en Joosten-ten Brinke, 2017).
  • Review uitgevoerd naar Formatief toetsen (Sluijsmans, Joosten-ten Brinke, & Van der Vleuten, 2013).

Betrokken bij:

  • platformbijeenkomsten

Bijdrage:

Karin Gerritsen-van Leeuwenkamp
Saxion

Expertise:

  • kwaliteit van toetsing
  • perspectief van studenten op (kwaliteit van) toetsing
  • invloed van toetsing op het leren van studenten

Betrokken bij:

  • thema 2: formatieve strategieën
Martje Köhlen
Hogeschool Rotterdam

Expertise:

  • formatief toetsen
  • toetsen en motivatie

Betrokken bij:

  • organisatie symposium 2018

Bijdrage:

Dominique Sluijsmans
Zuyd Hogeschool

Expertise:

  • studentbetrokkenheid bij toetsen
  • feedbackcultuur en formatief beoordelen
  • samenwerken met teams
  • ontwerpgericht praktijkonderzoek

Betrokken bij:

  • thema 2: formatieve strategieën
  • thema 5: feedbackcultuur

Blogs:

Els Roskam-Pelgrim
Avans Hogeschool

Expertise:

  • feedback
  • programmatisch toetsen

Betrokken bij:

  • trekker thema 4: programmatisch toetsen
  • thema 2: formatieve strategieën

Blogs:

Nienke Zijlstra
Hogeschool Utrecht

Expertise:

  • Programmatisch toetsen en leren van studenten
  • Toetsconstructie
  • Toetskwaliteit en beleid
  • Professionalisering & advisering van docenten

Betrokken bij:

  • thema 4: programmatisch toetsen

Blogs: